søndag 6. desember 2009

Vår semesteret 2010!

Studentlivet består av så mangt, men i store trekk skal vi studere også skal vi ha masse morro. Selve studeringen foregår delvis i forelesninger og delvis hjemme, under masse morro inngår det en smule alkohol, dansing og prating i festlig lag.

Når disse to tingene så skal kombineres, og vi vet at gratis inngang og billig øl er et faktum på torsdagskvelder er det ikke vanskelig å se konflikten mellom disse partene. Forelesningene er frivillige så en doktorgrad kreves ikke for å se hvilken av disse som kanskje litt for ofte vinner. "Jeg kan jo bare lese hjemme".

Derfor har vi nå ventet i spenning for å se neste semesters timeplan. Å det er den mest perfekte timeplanen jeg noen gang har hatt!! Altså nå tenker jeg forelesningstid. Skal man gå nærmere inn på hva de bokstavene og tallene betyr så kan en nok allerede begynne å kjenne på neste års eksamensnerver.


Stakkars Susanne derimot har en timeplan som tilsier kanskje trippelt så mye tid på skolen som det jeg "må" tilbringe. En skoledag var timeplanen faktisk fra klokken 8 til klokken 7 og i tillegg er hennes fag kanskje dobbelt så vanskelige som de jeg har. Shiiit!

I denne minst morsome studentmåneden er det godt å kunne beundre neste års timeplan, men med en klump i halsen. Eksamen nr 3 er på mandag!! Dere tenker kanskje det mest fornuftige i forhold til det er å legge seg, men med en eksamensdøgnrytme som bokstavelig talt ikke tåler dagens lys er det litt vanskelig.


Om 16 dager er jeg i plankebyen og julen ringes inn <3

0 kommentarer: