torsdag 3. desember 2009

Hva ønsker du deg til jul?

I disse juletider spørr familie og venner hva en ønsker seg til jul. Kanskje 50% eller mer kommer da med svaret: "Jeg vet ikke jeg"! Tenk så priviligerte vi er som faktisk kan si at det er ingen ting vi ønsker oss, men allikevel handler vi julegaver som om penger er papir. I fjor regner man med at hver innbyger handlet julegaver for hele 9 214 kroner.

Jeg kan si til alle mine kjære at mitt beløp på julegaver i år blir betydelig mindre enn dette, men det er ganske sykt at så mye penger blir brukt på ting vi ikke engang kan si at vi ønsket oss. Selvfølgelig setter vi pris på gavene vi får og en kan aldri få nok av enkelte ting, men det er nesten litt grusomt å tenke på hvor mye penger som går på "unyttige" julegaver når det er så mye fattigdom i verden.

Til tross for dette har jeg lagt hodet i bløtt og fått til en såkalt ønskeliste som skal hjelpe nissen i år.

  • Snø
  • Kamera (både kompakt og speilrefleks)
  • Hybelkanin (i levende forstand)
  • Sykkel (kan gjerne være 20 år gammel så lenge den triller)
  • Klær
  • Høye sko (str. 39)
  • Store øredobber
  • Strikkepinner
  • Undertøy
  • Superundertøy (gjerne i knall farger)
  • Smykke"stativ"
  • Lillebjørn Nilsen eller Delillos gitarbok
  • Abonnement på blandet "Woman"
  • The Killers DVD Live fra Royal Albert Hall i London
  • Lommebok
  • Printer

Ellers så blir jeg kjempe glad for penger som den fattige studenten jeg er!

0 kommentarer: